We zetten ons in voor bewezen doeltreffendheid

De wetenschap van formulering

Het huidverzorgingslaboratorium van L'Oréal Paris is volledig toegewijd aan de formulering van veilige en efficiënte L'Oréal Paris-formules. Alle teamleden zijn wetenschappelijk geschoold (biologie, farmacie en biochemie of scheikunde) en hebben een passie voor hun werk. Deze reeks van disciplines is een constante troef voor de interactie met onze vele partners tijdens het creatieproces van een product, tot het punt waarop het onze consumenten bereikt. Onze wetenschappelijke teams bieden expertise op het gebied van actieve stoffen en huidfysiologie, toegepast onderzoek op het gebied van formuleringswetenschap, analyse, microbiologie, chemische fysica en het beoordelen van prestaties. Het marketingteam zorgt ervoor dat het product voldoet aan de behoeften van de consument, en de industrie stelt ons in staat om de kwaliteit te garanderen van onze producten die in grote hoeveelheden worden vervaardigd. De moeite om te onthouden: voordat een formule de winkels bereikt, zijn er meer dan 100 experts bij de totstandkoming betrokken geweest!

Texture2 Resized
Vraag
1

Hoe ontwikkelen we de best presterende formules?

Een formule is bovenal een complexe combinatie van actieve stoffen, die met andere bestanddelen in contact komen en op elkaar reageren.Formules horen goed bewaard te blijven zodat hun samenstellingen voldoende stabiel blijven om een optimale en effectieve werking te garanderen. Onze unieke kennis stelt ons in staat de juiste dosering actieve stoffen te bepalen. We nemen hierbij telkens één belangrijke vereiste in acht:Het creëren van de meest veilige, doeltreffende, unieke en zintuiglijke cosmeticaproducten die volledig in lijn zijn met waar wij als merk voor staan. Dit proces bestaat uit meerdere stappen: zorgvuldige selectie van actieve stoffen en ingrediënten, samenstelling van de formule waarbij rekening gehouden dient te worden met de restricties van deze actieve stoffen en ingrediënten, zodat we de meest innovatieve texturen kunnen ontwikkelen, waarna we de actieve stoffen en ingrediënten omvormen tot een sensorieel en effectief cosmeticaproduct, waarvan de consument onder de indruk is.

Het is onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat elk product de consument overtuigt van de doeltreffendheid, veiligheid en kwaliteitscriteria ervan.

Texture3 Resized
Vraag
2

Hoe evalueren we de effectiviteit van onze producten?

De prestaties zijn altijd een bepalende factor geweest bij de lancering van een nieuwe formule. Op hetzelfde moment dat de huidverzorgingsafdeling werd opgericht in de jaren '70, werd er bij L'Oréal een gespecialiseerde afdeling opgericht die zich bezighoudt met de evaluatie van prestaties. Sindsdien werken onze onderzoekers onophoudelijk aan de ontwikkeling van huidverzorgingsproducten met betere prestaties, door formuleringstechnologieën en actieve stoffen te integreren met bewezen werkzaamheid door middel van in-vitro- en in-vivo-tests, instrumentele biofysische methoden en klinische tests uitgevoerd door onafhankelijke instituten.

Om vooruitgang te boeken, heeft elke wetenschappelijke, medische of technische discipline betrouwbare en relevante meetinstrumenten nodig om het startpunt van de bestudeerde populaties te karakteriseren en te beschrijven. Deze instrumenten zijn essentieel om onderzoekers en specialisten te helpen bij het evalueren van de prestaties van de acties die zij willen aanbieden. De atlas van de huid werd daarom geschreven en gepubliceerd door de deskundigen van L'Oréal, zodat iedereen, ongeacht het continent, de effecten van hun producten en huidverzorgingsproducten objectief en volgens dezelfde evaluatiecriteria kan vergelijken.

1 2S5A4517 1 1000x500
Vraag
3

Zijn er culturele verschillen in verwachting wanneer het op de formules aankomt?

Elke regio van de wereld heeft zijn eigen culturele en klimatologische kenmerken. Vrouwen hebben bijvoorbeeld verschillende huidtypen en als gevolg uiteenlopende behoeften. In Azië komt huidveroudering bijvoorbeeld voornamelijk tot uiting door hyperpigmentatie, terwijl in Europa rimpels de eerste tekenen van veroudering zijn. Daarom hefet L'Oréal Paris verscihllende formuleringslaboratoria opgericht over de hele wereld: Europa, Noord- en Zuid-Amerika, Japan, China, India en Afrika. Deze zijn gericht op het moduleren en creëren van formules die speciaal zijn aangepast aan de consumenten in de regio om iedereen tevreden te stellen! Deze uitwisselingen en samenwerkingen met onze internationale laboratoria zijn een enorme bron van inspiratie voor onze innovaties. Deze uitwisselingen en samenwerkingen met onze internationale laboratoria zijn een enorme bron van inspiratie voor onze innovaties.

Vraag
4

Welke milieu-uitdagingen hebben betrekking op de ontwikkeling van een nieuw product?

De uitdaging is om te innoveren, om nieuwe oplossingen voor vrouwen te bedenken. Met andere woorden, onze missie is het bedenken van nieuwe hoogwaardige oplossingen met de nieuwste wetenschappelijke gegevens en ontdekkingen op het gebied van huid en ingrediënten, waarbij de maatschappelijke en milieudoelstellingen van de groep L'Oréal worden gerespecteerd. We houden altijd rekening met de impact van actieve materialen en grondstoffen die we gebruiken en hun oorsprong.

SPOT (Sustainable Product Optimization Tool) is een unieke en innovatieve evaluatietool ontwikkeld door L'Oréal om de totale voetafdruk van een cosmetisch product te beoordelen. De methodologie van SPOT is de eerste in de branche die de sociale en milieuprestaties van al onze producten kwantificeert in elk aspect van de productlevenscyclus. SPOT is het resultaat van de samenwerking van diverse L'Oréal-teams - Duurzaamheid, Verpakking en Onderzoek - in samenwerking met internationale externe experts. Het werd in 2017 geïmplementeerd voor alle merken van L'Oréal en is nu volledig geïntegreerd in het ontwerp- en lanceringsproces voor al onze nieuwe producten. Lees hier meer.