Onze geschiedenis

Het verhaal van L’Oréal Paris:
110 jaar vooruitgang en we gaan verder. . .

1909 Het begin van L’Oréal:
een revolutionaire haarkleur en een visionaire oprichter

De oprichting van L’Oréal in 1909 viel samen met de eerste geniale inval van de chemicus Eugène Schueller. Vrouwen wilden kort blond haar hebben en de trendy, jongensachtige stijl volgen. Hij patenteerde een kleurformule die - anders dan alles wat in die tijd verkrijgbaar was - volledig veilig te gebruiken was. Haarkleuringen zouden in de volgende decennia uitgroeien tot het vlaggenschip van het bedrijf. 

Brand Section History Image 1

Jaren 60 en 70: Innovatie als drijfveer van emancipatie 

Onder invloed van Brigitte Bardot kwam lang haar in de jaren 60 in de mode – wild en sexy of keurig opgestoken. Onder leiding van Dalle bleef het bedrijf in contact met de tijdgeest en kwam het met producten die vrouwen het gewenste resultaat boden zonder afbreuk te doen aan hun veiligheid. De lancering van het haarkleuring merk voor thuisgebruik Préférence in de jaren 70, werd een keerpunt met de wereldberoemde slogan ‘Omdat ik het waard ben’. Het was de eerste reclame waarin het belang van een goed zelfbeeld voorop stond. 

Jaren 80 en 90: Vrouwen helpen met zelfvertrouwen in het leven te staan

Omdat steeds meer vrouwen in de jaren 80 een openbare rol aannamen en zich op de werkvloer deden gelden, bood L’Oréal Paris hen make-up en huidverzorgingsproducten om hen te helpen de wereld aan te kunnen en zich goed over zichzelf te voelen.

Brand Section History Image 2

Jaren 2000 – De millenniumwisseling: Nieuwe grenzen

De millenniumwisseling luidde een nieuw tijdperk in voor L’Oréal, omdat de uitbreiding naar nieuwe markten, segmenten en distributiekanalen versnelde en het bedrijf zich begon te richten op duurzaamheid. L’Oréal Men Expert ontstond, de eerste grootschalige anti-aging lijn voor mannen. Bovendien omarmde het bedrijf de digitale wereld ruim vóór de concurrentie door constant te innoveren om bij de tijd te blijven en de veranderende lifestyle en behoeften van consumenten te volgen.

Brand Section History Image 3