Over ons

L’Oréal Paris is een wereldwijd toonaangevend cosmeticamerk dat luxueuze schoonheidsproducten voor iedereen toegankelijk maakt. Onze passie, wetenschappelijke kennis en innovatie heeft geleid tot een breed assortiment: van make-up en huidverzorging tot haarverzorging en haarkleuring. We zetten ons al meer dan 110 jaar in voor veiligheid, werkzaamheid en kwaliteit. L’Oréal Paris heeft de positie van vrouwen altijd hoog in het vaandel gehad en omarmt de moderne visie op vrouwelijkheid die de stereotypering van de vrouw afkeurt.Wij moedigen alle vrouwen aan om hun eigen pad te volgen volgens hun eigen regels om zo hun eigen wensen te verwezenlijken.

Schoonheid in beweging

L’Oréal Paris is opgericht door de onderzoeker Eugène Schueller. Zijn uitzonderlijke aandacht voor wetenschappelijke vooruitgang was en is nog steeds toonaangevend voor de beauty industrie.

Nu, 110 jaar aan wetenschappelijk onderzoek later, biedt L’Oréal Paris een reeks geavanceerde schoonheidsproducten die veilig in gebruik en bewezen effectief zijn.

Jarenlang is er gewerkt aan de ontwikkeling, formulering en optimalisatie van onze collectie ingrediënten: herstellende Ceramide R voor Elvive Total Repair haarverzorging, Mexoryl SX, ons eigen, stabiele en milieuvriendelijke uv-filtratiesysteem, en Pro-Xylane, een duurzame en innovatieve anti-aging suiker op basis van groene chemie, verwerkt in onze Revitalift Laser huidverzorging.

Zoeken naar verantwoorde innovatie zit in onze genen en L’Oréal Paris gaat nog verder met haar beleid voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. We stopten al in 1989, 14 jaar voordat dit wettelijk verplicht werd in de beauty-industrie, met tests op dieren. Sindsdien gebruiken we het innovatieve Episkin om de veiligheid van onze producten te garanderen. Episkin is een soort imitatiehuid waarvoor L’Oréal Paris meer dan 30 jaar wetenschappelijk onderzoek heeft gedaan. Het is een waardevol instrument om de biologische werking van de huid te begrijpen zonder dierenleed.

Wat gaat de toekomst brengen? We blijven verantwoord innoveren. We willen bijvoorbeeld tegen het eind van het jaar al onze shampooflessen volledig van gerecycled en recyclebaar plastic maken.

Schoonheid en kracht

"Omdat ik het waard ben."

Deze vijf eenvoudige woorden zijn een ode aan schoonheid en kracht. Ze maken luxe toegankelijk voor iedereen. Door deze slogan kwam L’Oréal Paris als eerste met een reclame waarin zelfvertrouwen voorop stond. Sinds de eerste publicatie in 1971 heeft de slogan van L’Oréal Paris klanten rond het merk en hun eigenwaarde verenigd. Maar het is niet het enige symbool van persoonlijke kracht dat het bedrijf ondersteunt.

Onze vertegenwoordigers zijn allemaal rolmodellen die vrouwelijke kracht uitstralen en anderen inspireren om elke dag hun talenten ten volste te benutten.Eva Longoria is een feministisch leider uit de entertainmentindustrie. Jane Fonda is een iconische feminist die strijdt voor vrouwenrechten en ecologie.Liya Kebede helpt samen met de Lemlem Foundation vrouwelijke kunstenaars in Afrika door ze in contact te brengen met gezondheidszorg, onderwijs en banen.Doutzen Kroes werkt samen met de vereniging “Elephant Crisis Fund” om dierenmishandeling in de branche te bestrijden.

In alles laat L’Oréal Paris zijn feministische waarden blijken, bijvoorbeeld met evenementen zoals Women of Worth. Jarenlang heeft het bedrijf uitzonderlijke vrouwen in de schijnwerpers gezet die zich vrijwillig voor hun gemeenschap hebben ingezet. Het evenement is voor deze vrouwen een belangrijk platform en biedt hen essentiële financiering voor hun onderneming.

STA OP!

“L’Oréal Paris staat voor persoonlijke kracht in het hele leven van alle vrouwen. Intimidatie op straat gaat lijnrecht in tegen onze belofte om elke vrouw te ondersteunen bij het vinden van meer eigenwaarde. Samen met Hollaback! en andere plaatselijke NGO-partners vragen we mannen en vrouwen om op te staan en veilig te reageren wanneer ze getuige of slachtoffer zijn van intimidatie. Samen kunnen we een wereld scheppen die vrij is van dit soort gedrag. Een wereld waarin meisjes en vrouwen zich met vertrouwen kunnen bewegen. Dit goede doel is het waard.” Delphine Viguier-Hovasse, internationaal merkdirecteur bij L’Oréal Paris.

In samenwerking met de gespecialiseerde NGO Hollaback! hebben we het internationale programma Stand Up opgezet. Samen willen we één miljoen vrouwen en mannen leren hoe ze kunnen ingrijpen wanneer ze getuige of slachtoffer zijn van straatintimidatie. Op deze manier dragen we bij aan het creëren van een meer gelijkwaardige cultuur van respect en waardigheid. Omdat we het allemaal waard zijn.

*Ipsos – Internationale enquête naar seksuele intimidatie in openbare ruimtes – L’Oréal Paris – april 2019.