Geef je huid een maand lang een antioxidanten-boost!

Antioxidanten zijn essentieel in onze strijd tegen de verouderende huid. Met een intensieve kuur krijgt je lichaam en huid een gezonde oppepper!

TIP
1

Een stralende huid gaat via de maag

Of het nu gaat om stress, slaapgebrek, te veel zon of de gevolgen van roken of vervuiling: vrije radicalen die zich vermenigvuldigen zijn schadelijk voor ons lichaam én onze huid. Het resultaat ? Vlekken, rimpels, fijne lijntjes en een slappe huid. Hier komen antioxidanten om de hoek kijken. Antioxidanten staan erom bekend dat ze vrije radicalen helpen bestrijden. Je vindt ze in bepaalde voedingsmiddelen. Als je van lekker eten houdt is dat een win-win-situatie. Maar de kwaliteit van de antioxidanten die in verschillende voedingsmiddelen worden aangetroffen varieert. Dit is afhankelijk van hoe vers de voedingsmiddelen zijn en hoe ze worden bewaard. Het is dus van belang om zoveel mogelijk verse en onbewerkte producten te eten. Gebruik voor antioxidant-rijke maaltijden bijvoorbeeld avocado, bessen, rode paprika, artisjok, broccoli en andere kruisbloemige groenten. Breng je gerechten op smaak met kurkuma, geperste knoflook en lijnzaad, en drink er groene thee, cranberrysap of koffie bij. Kies voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine C en E, polyfenolen (te vinden in chocolade, yeah!), lycopeen (overvloedig aanwezig in tomaten) en provitamine A.
TIP
2

Huidsverzorging met antioxidanten

Huidsverzorgingslotions bevatten eigenlijk altijd antioxidanten, of je nu voor een klassieke vochtinbrengende crème of een antiverouderingsformule kiest. Kies voor een behandeling die resveratrol, vitamine C en vitamine E bevat. Je kan er het beste mee beginnen als je 20 wordt, voordat je huid te lijden krijgt door stress, korte nachten en vervuiling. Breng het product 's ochtends aan om de huid te beschermen tegen schade van buitenaf. En breng dan 's avonds een product aan dat je huid tijdens de nacht herstelt - dat is wanneer de versnelde celvernieuwing plaatsvindt. Zo is je huid de volgende ochtend optimaal voorbereid. Binnen een week is je huid stralender en gladder.

Tip: neem als je terugkomt van een zonvakantie een paar weken een antioxidant-voedingssupplement. Dit helpt eventuele schade veroorzaakt door UV-stralen te bestrijden, je huid te herstellen én je zongebruinde huid langer te behouden.