2 weken + 6 tips = perfecte vakantiehuid

Nog twee weken voor vertrek, maar er is een probleem: je huid is helemaal niet voorbereid op de aantasting door zon, zee en zand (om nog maar te zwijgen van de blikken van de smachtende obers, hopen we). Geen zorgen. Volg onze tips en je komt aan op het zand, klaar om je bruine kleur te krijgen.

TIP
1

Scrubben

Om een egale bruine kleur te krijgen, moet je huid schoon zijn. Breng een paar dagen voordat je naar het strand gaat een volledige bodyscrub toe. Gezicht, hals, armen, rug, buik, billen, benen ... elke centimeter. Kies een scrub met een korrel die geschikt is voor het gebied dat je behandelt, en scrub als je onder de douche staat, omdat de stoom je poriën opent.
TIP
2

Hydrateren en voeden

Het is essentieel om je vakantiehuid te hydrateren en te voeden voordat, tijdens en nadat je in de zon bent geweest. Begin twee weken voordat je vertrekt je huid volop water en lipiden te geven. Breng lotions of balsems aan die hyaluronzuur, suikers en plantaardige oliën (zoete amandel, abrikoos, argan) bevatten. Het resultaat: een gehydrateerde huid, met een intacte barrière die klaar is om vakantie-excessen van zon, zout, zand en chloor het hoofd te bieden.
TIP
3

Speel vals met een beetje zelfbruiner

Dit is een must als je niet aan wilt komen zetten met een leliewitte huid. Breng een paar dagen voordat je je koffers inpakt een zelfbruinende crème of gel aan. Zorg ervoor dat je het voorzichtig inwerkt om nare strepen te voorkomen. Je zult vanaf het begin opdagen met benijdenswaardige gebronsde ledematen.
TIP
4

Cellulitis aanpakken

Masseer een anticellulitisbehandeling in om de huid gladder te maken en de huidskleur te verbeteren.
TIP
5

Neem wat voedingssupplementen

Tegenwoordig zijn er supplementen die binnen slechts een paar weken een positief effect hebben; neem de aanbevolen dosis elke ochtend in met een glas water in. De ingrediënten die je moet kiezen? Essentiële vetzuren, vitamine A / C / E en carotenoïden. Ze bereiden de huid voor op het bruinen door het stimuleren van de productie van melanocyten (de cellen die melanine aanmaken) en antioxidanten.
TIP
6

Eet zonnig uitziend voedsel

Vul je bord met sinaasappels, wortelen, citroenen, kiwi's, amandelen, tomaten, spinazie en vette vis, om je systeem vol vitamines, betacaroteen en omega-3 te stoppen. Je zult een mooie gloed hebben voordat je zelfs maar naar buiten stapt.