Tips voor een stralende huid boven de 50

Met de rijpere huid hoor je extra voorzichtig en aandachtig om te gaan. Het is wat dunner, droger en minder veerkrachtig. Probeer onze anti-ageing tips uit om de uitstraling van je huid extra kracht bij te zetten.

Reinig je huid steeds grondig

Er kunnen zich al makkelijk onzuiverheden ophopen bij de rijpe huid, waaronder vervuilende stofdeeltjes uit de omgeving en restjes make-up. Hierdoor kan de huid niet goed ademen, met oxidatie en een oneven huidtextuur als gevolg. Zelfs als je geen make-up op hebt, is het essentieel om je gezichtshuid zowel 's ochtends als ' s avonds grondig te reinigen. Rijke texturen, zoals een reinigingsolie, voegen lipiden toe om de verzwakte huidbarrière te voeden en weer in evenwicht te brengen.

Vind de juiste huidverzorgingsroutine voor jou

Van serums tot dagcrèmes, oogcontourbehandelingen tot nachtcrèmes, er is keuze genoeg. Maar gebruik wel schoonheidsproducten die lipiden en antioxidanten bevatten, en die over actieve bestanddelen beschikken om rimpeltjes en puistjes tegen te gaan. Oh, en vergeet vooral de beschermingsfactor van minimaal 30 niet! Je huid is gevoed, voller, gehydrateerd en straalt.

Verwen jezelf met een massage

Masseer je gezicht tijdens het aanbrengen van je crèmes, gebruik opwaartse bewegingen om de gezichtsspieren te ontspannen, rimpels op te vullen en de bloedsomloop te stimuleren. Gezichtsmassages verbeteren de productie van antioxidantmoleculen en stimuleren de zuurstofvoorziening naar de huid. Het resultaat? De actieve bestanddelen van je crème kunnen dieper in je huid doordringen, waarna je huid glad en perzikzacht aanvoelt.

Hydratatie, hydratatie, hydratatie

Een uitgedroogde huid is dof, ruw en ziet er vermoeid uit. Dit geldt met name voor de rijpere huid, omdat de reeds aanwezige tekenen van huidveroudering extra zichtbaar worden bij uitdroging. Drink minstens 1,5 liter water per dag om je huid te ontgiften en voldoende te hydrateren. Zo zal je huid zachter en soepeler aanvoelen.

Eet voldoende groenten en fruit

Fruit en groenten zetten de uitstraling van de (rijpere) huid kracht bij. As je ze in een sapje verwerkt, geven ze je huid een echte boost. Aardbeien, sinaasappels en paprika's zijn rijk aan vitamine C, wat helpt om de opperhuid te voller te maken. Groene bladgroenten en amandelen leveren vitamine E op, een natuurlijke bron van retinol die essentieel is voor een gezonde huid. En mango, pompoen en tomaat zijn dan weer rijk aan vitamine A, een krachtige antioxidant.