Ieder jaar in mei 10 dagen lang: 1700 make-upontwerpen
Van de opening van het festival tot de sluitingsceremonie, en elke dag daartussen, creëren de L’Oréal Paris make-up artists de make-up look van de juryleden van het festival en die van onze ambassadeurs. Onder leiding van creatief genie Val Garland van L’Oréal Paris ontwerpt een team van meer dan 30 internationale make-up artists 1700 make-up looks tijdens het festival. Het team doet de make-up van 200 gasten en juryleden ’s ochtends en ‘s avonds.
Diversiteit op de rode loper
![Brand Section Cannes Festival Image 1](/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=260&rev=a5235e96c6ae4009b506b99ed36a01c7&hash=9E3A2F4CAA6E837AF0842CBFB0E8824836188FFA 260w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=320&rev=a5235e96c6ae4009b506b99ed36a01c7&hash=14F2E045C952265C7C3D06CC5CE4A58F5889FB48 320w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=660&rev=a5235e96c6ae4009b506b99ed36a01c7&hash=C50C78FC9E80CFB0375BA7FD9E486EFC18B0283C 660w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=700&rev=a5235e96c6ae4009b506b99ed36a01c7&hash=1459A8C478EDB3FCD84CBE52C55BE55AE1C141D1 700w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=810&rev=a5235e96c6ae4009b506b99ed36a01c7&hash=1EE911819BC408A668BBC52E1830DBFD94E7F9C5 810w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=910&rev=a5235e96c6ae4009b506b99ed36a01c7&hash=29FCB3156C2E0F6842933CAF6B64D2E79C252FD1 910w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-1.png?w=1170&rev=a5235e96c6ae4009b506b99ed36a01c7&hash=377D6362E70EE843FB969E371562C12EB294AC4C 1170w)
Voor de montée des marches, zoals de rode loper naar het ‘Palais des Festivals’ bekend staat, is er een heel team aan uitzonderlijke vrouwen van allerlei komaf dat L’Oréal Paris vertegenwoordigt. Vanuit alle culturen en uithoeken van de wereld komen onze iconische actrices en ambassadeurs uit de muziek-, mode- en activismewereld bijeen om de schoonheid van diversiteit te vertegenwoordigen op dit wereldse podium. L’Oréal Paris vindt dat er niet één vorm van schoonheid is en Cannes is voor L’Oréal Paris een levend podium geworden van deze moderne visie op schoonheid.
Een ode aan de vrouw achter de actrice
L’Oréal Paris gaat verder dan alleen de rode loper. Het merk organiseert diverse activiteiten in Cannes: het brengt actrices en spelers uit de media- en filmindustrie bij elkaar voor 10 dagen van workshops, interviews en uitwisselingen. Deze evenementen vormen een motivator voor verandering dankzij het wereldwijde bereik van het festival. We komen op voor de vrouw achter de actrice, de uitdagingen op de weg naar succes en de versterkende functie die beauty heeft.
Een festival voor iedereen
![Brand Section Cannes Festival Image 2](/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=260&rev=b3a492e844624295b9ae802a9d1cb8b5&hash=A63CC769245F481F8B65C7A8ED17ED7C398B4F25 260w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=320&rev=b3a492e844624295b9ae802a9d1cb8b5&hash=87E7E25AC049D4B906B3C3E3AD2E44BFF6E1AD5E 320w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=660&rev=b3a492e844624295b9ae802a9d1cb8b5&hash=28C5C7DA3C3D61246FE66D8EC760704C96096F3A 660w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=700&rev=b3a492e844624295b9ae802a9d1cb8b5&hash=1E9F823767CC9C7B8C15F0FA0C8D7F1301F108EB 700w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=810&rev=b3a492e844624295b9ae802a9d1cb8b5&hash=2690E3D295B759FC5AFF337BCC9DBC7FFB13B981 810w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=910&rev=b3a492e844624295b9ae802a9d1cb8b5&hash=02CB6E3CA2DA72BB9004B44EFFB6143E16A2116A 910w,/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/emea/bx/brand-section/our-initiatives/our-partnership-with-cannes-film-festival/brand-section_cannes-festival_image-2.png?w=1170&rev=b3a492e844624295b9ae802a9d1cb8b5&hash=1EC0BE07CBAF28AB56ABBAF158120C250A5974C0 1170w)
L’Oréal Paris blijft trouw aan haar inclusieve instelling en verruimt de blik van de Cannes-ervaring, door fans uit te nodigen achter de schermen van het festival. L’Oréal Paris organiseert evenementen die vertrouwen geven, zoals een openluchtbioscoop of een talkshow. Ook regelt L’Oréal Paris dat actrices de rode loper op kunnen lopen samen met een vrouwelijke activiste die hen inspireert – interactieve ervaringen waar iedereen van kan genieten. Zowel met en voor een live publiek in Cannes zelf, als online voor een miljoenenpubliek.
Rode-loper-beauty voor iedereen
Dankzij de stap-voor-stap tutorials van onze rebelse make-up artist Val Garland en haargoeroe Stéphane Lancien voor hun rode-loper-look, kun jij ook in een handomdraai een verbluffende look creëren. De kracht die je met Color Riche uit een mooie, volle rode lipstick haalt, de oogverblindende oogopslag van Volume Million Lashes – L’Oréal Paris speelt een rol in hoe vrouwen hun boodschap durven uit te spreken aan de wereld. Want ‘Alle vrouwen zijn het waard’