Al 50 jaar vieren wij dat jij het waard bent

L'Oréal Paris - meer dan een beautymerk


Onze bekende slogan ‘We zijn het waard’ is meer dan een slogan; het is een missie. Vrouwen verdienen het zelfvertrouwen om zelf te bepalen wat schoonheid betekent, en wat haar schoonheid is. Het doel van onze missie? Dat er een dag aanbreekt dat we vrouwen niet meer te hoeven herinneren aan het feit dat ze het waard zijn. Dat een volgende generatie zegt: “Daar hebben we geen moment aan getwijfeld.”

Omdat we het waard zijn - Een legendarische slogan die vrouwen samenbrengt

De slogan van L'Oréal Paris werd in 1971 bedacht door de jonge vrouwelijke copywriter Ilon Specht, bij reclamebureau McCann in Manhattan. De inmiddels wereldberoemde woorden waren de eerste reclameboodschap die de kracht en zelfstandigheid van vrouwen onderstreepte. De woorden zijn vandaag de dag nog net zo belangrijk als 50 jaar geleden.

‘Omdat we het waard zijn’ is een symbool geworden voor eigenwaarde en geloven in jouw unieke schoonheid. Het is bedoeld om zelfvertrouwen te geven aan vrouwen van alle leeftijden en achtergronden. Onze inspirerende en multiculturele ambassadrices vertegenwoordigen de slogan niet alleen voor hun eigen generatie en die van hun moeder, maar maken de woorden ook relevant voor toekomstige generaties. ‘Omdat we het waard zijn’ is inmiddels vertaald in veertig talen. Het is een krachtige slogan geworden die wereldwijd vrouwen verbindt en hen het vertrouwen geeft dat je altijd je ambities mag volgen en in jezelf mag geloven.

Bijdragen aan zelfvertrouwen met wetenschappelijke innovaties

L’Oréal Paris is er voor elke vrouw, met hoogstaande beautyproducten op basis van de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen in cosmetische formules en services. We willen vrouwen alle vrijheid geven zich te ontwikkelen en hun ambities te volgen.

Al meer dan een eeuw maakt L’Oréal Paris innovatieve beautyproducten toegankelijk voor iedereen, met de garantie dat ze effectief en veilig zijn. Elke vrouw, waar ook ter wereld, zou toegang moeten hebben tot betaalbare beautyproducten van hoge kwaliteit. Op deze manier dragen we bij aan het zelfvertrouwen van vrouwen. Want zij is het waard.

Onze ambassadrices verenigt voor inclusieve schoonheid en empowerment

Als wereldwijd icoon voor Franse schoonheid staat L'Oréal Paris voor schoonheid in al haar vormen. One size fits all bestaat niet. Het Dream Team van L'Oréal Paris is een diverse groep ambassadrices, onder wie iconen uit de film-, mode- en muziekindustrie, die een inspiratiebron zijn voor elke vrouw om te geloven in zichzelf, ongeacht leeftijd en afkomst.

Ons team van ambassadeurs bestaat onder meer uit Aja Naomi King, Andie MacDowell, Amber Heard, Aishwarya Rai Bachchan, Camila Cabello, Celine Dion, Cindy Bruna, Duckie Thot, Eva Longoria, Gemma Chan, Gong Li, Helen Mirren, Jaha Dukureh, Jane Fonda, Katherine Langford , Leila Bekhti, Liya Kebede, Louise Bourgoin, Luma Grothe, Marie Bochet, Nidhi Sunil, Soo Joo Park en Viola Davis. Zij gebruiken hun stem om vrouwen te inspireren en in zichzelf te laten geloven. Elke keer als een van onze ambassadrices de woorden ‘omdat we het waard zijn’ uitspreekt, is dat weer een kans om vrouwen wereldwijd in zichzelf te laten geloven.

Ons ‘STAND UP’ initiatief - Sta op tegen straatintimidatie

We zijn altijd vastberaden geweest om barrières weg te nemen en vrouwen te helpen hun doelen te bereiken. Dit begint met veilig over straat kunnen lopen. Straatintimidatie vindt helaas overal plaats. Hierdoor wordt het recht van vrouwen om zich veilig te voelen op straat weggenomen. Dit is in strijd met alles waar L’Oréal Paris voor staat. Daarom zijn wij ook in Nederland sinds 8 maart 2021 gestart met het programma ‘Stand Up Tegen straatintimidatie’. Het initiatief is ontwikkeld naar aanleiding van een internationale enquête van L'Oréal Paris en IPSOS, waaruit bleek dat 78% van de vrouwen enige vorm van seksuele intimidatie heeft ervaren in een openbare ruimte. Van die respondenten gaf slechts 25% aan dat iemand te hulp schoot. Bovendien gaf 86% van de respondenten aan niet te weten hoe ze moeten reageren wanneer ze getuige zijn van seksuele intimidatie in openbare ruimtes.* Op basis van dit onderzoek heeft L'Oréal Paris besloten om samen te werken met Hollaback!, een internationale NGO die intimidatie in alle vormen wil stoppen. In Nederland werken we samen met de organisatie Fairspace. Stand Up is gericht op het vergroten van het bewustzijn over intimidatie op straat en het trainen van één miljoen mensen in 2021. Dit gebeurt met de 5D's-methodologie van Hollaback!, een programma dat je leert om op een veilige manier te handelen als je getuige of slachtoffer bent van straatintimidatie. Iedereen kan mee doen aan Stand Up door de training te volgen op www.standup-nederland.com en informatie over de training te delen op social media, met een 5D's-handgebaar en de hashtag #WeStandUp.

Het programma ‘Stand Up Tegen straatintimidatie’ is momenteel naast Nederland gelanceerd in Frankrijk, Spanje, Argentinië, Canada, de VS, Mexico, Italië, India, VK, Duitsland, Zwitserland, Oekraïne, Griekenland, Turkije, Pakistan, Egypte, Marokko, Libanon, Israël, Indonesië, Thailand, Chili, Polen, Rusland, Zweden, Denemarken, België, Brazilië, Australië, de Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië en het Caribisch gebied.

* ‘Internationaal onderzoek naar seksuele intimidatie in openbare ruimtes’, uitgevoerd door L'Oréal Paris met IPSOS, met gegevens verzameld in 8 landen met ruim 15.000 deelnemers, april 2019.